Happy Hanukah!

Hanukah, també anomenada la Festa de les Llums, és una celebracio jueva que dura vuit dies, i es celebra als voltants de Nadal. Comemora la derrota dels helenics i la recuperació de la independència jueva. La festa també fa memòria del miracle de l’única gerra d’oli que el dia de la victòria trobaren incontaminada; era el que es necessitava per a poder mantenir encesa un dia la llanterna del Temple, però miraculosament la flama durà vuit dies. És per això que encenen 8 espelmes, una cada dia. La festa gran és el vuitè dia, on totes les empelmes son enceses. Les families es reuneixen, es canten cançons típiques mentre s’encén l’última espelma i es celebra amb un bon sopar. El menjar típic són els Latkes, pancakes de patata que es combinen amb salsa de poma. També s’intercanvien regals com per Nadal. Vaig tenir la sort que em van convidar a celebrar el Hanukah, em van ensenyar a fer pancakes, em van explicar la història i fins i tot vaig tenir regal!